Ο Κυνόδοντας
Ο Κυνόδονταςείναι ταινία του ελληνικού κινηματογράφου παραγωγής 2009, σε σκηνοθεσία Γιώργου Λάνθιμου. Η ταινία απέσπασε πολλές διακρίσεις και βραβεία σε διεθνή φεστιβάλ, ενώ υπήρξε υποψήφια για το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Στο επίκεντρο της ταινίας βρίσκεται μία οικογένεια, την οποία αποτελούν οι γονείς και τα 3 ενήλικα παιδιά τους, 2 κόρες κι ένας γιος, ηλικίας μεταξύ 20 και 30 ετών. Τα παιδιά ζουν από τη μικρή τους ηλικία, ουσιαστικά, αιχμάλωτα στο ακριβό απομονωμένο σπίτι της οικογένειας, μετά από επιλογή των γονέων τους, μη έχοντας καμία επαφή με τον έξω κόσμο.
Τα παιδιά διδάσκονται γράμματα και εγκυκλοπαιδικές γνώσεις από τους γονείς τους μέσω μαγνητοφωνημένων μαθημάτων και η επιβράβευση για την πρόοδό τους είναι κάποια ευτελή δώρα. Ωστόσο κάποιες «επικίνδυνες» για την περιέργειά τους λέξεις, τα παιδιά τις διδάσκονται με διαφορετικές σημασίες από τις πραγματικές, ώστε να μη μάθουν ποτέ την πραγματική έννοιά τους.
Έτσι, το τηλέφωνο είναι η «αλατιέρα», η θάλασσα είναι είδος «δερμάτινης πολυθρόνας», αυτοκινητόδρομος είναι ο «πολύ δυνατός αέρας», εκδρομή είναι ένα «δομικό υλικό», αλλά και μία «απρεπής» λέξη που κατά λάθος έτυχε να ακούσουν τα παιδιά, η λέξη μουνί, δεν είναι παρά μία «μεγάλη λάμπα».
Ακόμα τα παιδιά μαθαίνουν ότι μία γυναίκα μπορεί να γεννήσει παιδιά όπως και σκύλους, αλλά αν θέλει μπορεί να αναβάλλει τη γέννα για αργότερα. Επίσης τα αεροπλάνα τα οποία τα παιδιά βλέπουν να πετούν στον ουρανό, δεν είναι τίποτε άλλο από παιχνίδια, ενώ μαθαίνουν ακόμα ότι ο Φρανκ Σινάτρα ήταν παππούς τους.
Για να πεισθούν τα παιδιά ότι δεν πρέπει να φύγουν από το σπίτι, οι γονείς τούς λένε ότι είχαν κι άλλον έναν αδελφό, ο οποίος έφυγε από το σπίτι, με αποτέλεσμα να τον κατασπαράξει μία γάτα, η οποία κατά τον πατέρα είναι το πιο επικίνδυνο ζώο που υπάρχει. Σύμφωνα με τον πατέρα, ένα παιδί είναι έτοιμο να φύγει από το σπίτι, μόνο αν πέσει ο αριστερός ή ο δεξιός κυνόδοντάς του. Και είναι σε θέση να οδηγήσει αυτοκίνητο, μόνο αν ο κυνόδοντας φυτρώσει ξανά.
Μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον και την ουσιαστική έλλειψη κοινωνικότητας αλλά και επαρκών εξωτερικών ερεθισμάτων, τα παιδιά, αν και ενήλικα, συχνά συμπεριφέρονται σαν ανήλικα, ενώ έχουν και μικρά ξεσπάσματα βίας. Το μόνο ξένο πρόσωπο το οποίο εισέρχεται στο σπίτι, είναι μία υπάλληλος Security του εργοστασιάρχη πατέρα, η οποία πληρώνεται με σκοπό να κατευνάζει τις σεξουαλικές ορμές του γιου. Παρ’ όλα αυτά, φέρνει αναστάτωση στην οικογένεια και τελικά εκδιώκεται.
Ένα βράδυ, η μεγαλύτερη κόρη της οικογένειας, θεωρώντας ότι ήρθε η ώρα να ανακαλύψει τον κόσμο που βρίσκεται «κρυμμένος» πίσω από τον φράχτη του κήπου, σπάει μόνη της τον κυνόδοντά της στο μπάνιο του σπιτιού και κρύβεται στο πορτ μπαγκάζ του αυτοκινήτου του πατέρα, προκειμένου το επόμενο πρωί να βρεθεί στον πραγματικό κόσμο.
Πηγή: Wikipedia